2ο ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ

λίγα λόγια για το συνέδριο

Έχοντας αφήσει πίσω της την ύφεση, η ασφαλιστική αγορά δείχνει να έχει πλέον βρει το ρυθμό της σε νέο για την ίδια περιβάλλον ανάπτυξης. Οι μέτοχοι των εταιρειών, τα στελέχη τους, όπως και οι διαμεσολαβούντες, καλούνται πλέον να κερδίσουν το στοίχημα του μέλλοντος κάνοντας 4+1 βήματα που θα φέρουν τον κλάδο στη θέση που του αρμόζει έναντι της κοινωνίας και της οικονομίας.

Βήμα πρώτο το άνοιγμα της αγοράς στον τομέα της Υγείας μέσω των ΣΔΙΤ. Είναι ένας στόχος ο οποίος εφόσον επιτευχθεί θα δημιουργήσει οφέλη, τόσο για την ίδια την ασφαλιστική αγορά, όσο και για την κοινωνία, η οποία βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπη εν πολλοίς με ένα υποβαθμισμένο και απαξιωμένο σύστημα δημόσιας υγείας.

 Βήμα δεύτερο η εξασφάλιση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στον κλάδο Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, ο εξορθολογισμός των ασφαλίστρων, καθώς και η συγκέντρωση του κλάδου σε λιγότερους και ισχυρότερους “παίκτες”.

Βήμα τρίτο η συμβολή του κλάδου στην ουσιαστική μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος της χώρας και τη διασφάλιση των μελλοντικών συντάξεων. Το πάγιο αυτό αίτημα της αγοράς δεν αποτελεί μια καινοτόμο πρόταση, αλλά μια κατεύθυνση την οποία καλό είναι να ακολουθήσει η πολιτεία στο  πλαίσιο εξυγίανσης των κύριων Ταμείων Ασφάλισης.

  Βήμα τέταρτο το ουσιαστικότερο “πάντρεμα” της ασφαλιστικής αγοράς με το επιχειρείν, ώστε κάθε επενδυτικό σχέδιο, κάθε νέα επιχειρηματική δραστηριότητα με το ρίσκο που της αναλογεί, να συνοδεύεται και από ένα ασφαλιστικό “κάλυμμα”. Στη συνείδηση του Έλληνα επιχειρηματία δεν έχει, μέχρι σήμερα, καλλιεργηθεί επαρκώς η έννοια της ασφάλισης. Κατά συνέπεια. η ασφαλιστική αγορά καλείται να κάνει το μεγάλο βήμα, ώστε να βρεθεί πιο κοντά στο επιχειρείν και τις ανάγκες του.

 Βήμα πέμπτο η αφομοίωση των νέων τεχνολογιών που αλλάζουν συνολικά την οικονομία, προκαλώντας ανατροπές στο επιχειρείν. Η ασφαλιστική αγορά καλείται να προσαρμοστεί ανάλογα προς δύο κατευθύνσεις: αξιοποιώντας κάθε νέο τεχνολογικό εργαλείο το οποίο αλλάζει τον τρόπο προώθησης – πώλησης των ασφαλιστικών προγραμμάτων και προβλέποντας, έγκαιρα, τις αλλαγές που επέρχονται στις προς ασφάλιση αξίες.