Δρ. Δημήτριος Αλεξάνδρου, Cο-Founder, Business Innovation Director, UBITECH
Με στόχο την ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής επιχειρηματικής ηγεσίας και τη σύνδεσή της με τη νέα γενιά, η «Ναυτεμπορική» εγκαινίασε στις 24 Σεπτεμβρίου, στο Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, το καινοτόμο project «Leaders of the Greek Economy: Η Ναυτεμπορική – Γέφυρα Ηγετών του Επιχειρείν με τη Νέα Γενιά».
Το παλαιό Χρηματιστήριο, σύμβολο επί δεκαετίες του δυναμισμού και της προοπτικής της Ελληνικής Οικονομίας, φιλοξένησε την έκθεση 80 και πλέον πρωτότυπων πορτρέτων των σύγχρονων Leaders, αλλά και ένα διήμερο γεμάτο coaching sessions στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου.
Την εκδήλωση εγκαινίων άνοιξε ο Γενικός Διευθυντής της «Ναυτεμπορικής», Σπύρος Κτενάς, ο οποίος τόνισε ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα συνεχίζει να διατηρεί το ιστορικό της δαιμόνιο και προσαρμόζεται στις σύγχρονες προκλήσεις με πείσμα, καινοτομία και όραμα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, από τον Βαρβάκη και τον Συγγρό έως τον Παπαστράτο, τον Ευγενίδη και τον Ωνάση, οι Έλληνες επιχειρηματίες παραμένουν μπροστάρηδες στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας και στο άνοιγμα των αγορών. «Στην έκδοσή μας», συνέχισε ο Διευθυντής Σύνταξης, Αδαμόπουλος Θανάσης, «περιγράφεται το επιχειρηματικό σας όραμα. Η δική μας αποστολή είναι να επικοινωνήσουμε αυτές τις ιδέες προς την επόμενη γενιά επιχειρηματιών και στελεχών επιχειρήσεων που καλλιεργούνται σήμερα στις πανεπιστημιακές αίθουσες.
Ιδιαίτερη βαρύτητα είχε η συμμετοχή κορυφαίων προσωπικοτήτων της ελληνικής πολιτικής και οικονομικής ζωής. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανέδειξε τη σημασία της τεχνολογίας και της καινοτομίας ως μοχλούς ανάπτυξης, ενώ ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, στάθηκε στη σημασία της θεσμικής σταθερότητας και της εμπιστοσύνης για την οικονομική πρόοδο. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μίλησε για τις νέες ευκαιρίες που δημιουργούνται για τις ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ ο Γιάννος Κοντόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών, αναφέρθηκε στις εξελίξεις και τις δυνατότητες των κεφαλαιαγορών. Ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος της Aegean Airlines και CEO της Autohellas, μοιράστηκε τη στρατηγική που ακολουθεί για τη διεθνοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων. Η Φιλίππα Μιχάλη, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της NN Hellas, υπογράμμισε τον ρόλο της βιωσιμότητας και της εταιρικής υπευθυνότητας στη σύγχρονη ηγεσία, ενώ ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, εστίασε στον κρίσιμο ρόλο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την ελληνική οικονομία.
Κεντρικός άξονας του εγχειρήματος ήταν η πολυτελής, συλλεκτική έκδοση που φέρει την υπογραφή διακεκριμένων ακαδημαϊκών και δημοσιογράφων, όπως η Βάλια Αρανίτου, η Γεωργία Πανσεληνά, η Δήμητρα Γιαρδόγλου, ο Μανόλης Μανιούδης και ο Θανάσης Αντωνίου, με την ενερό συμμετοχή και της δημοσιογραφικής ομάδας της «Ν». Η έκδοση φιλοτεχνήθηκε με σκίτσα-προσωπογραφίες του Δημήτρη Αγγελούση και περιλαμβάνει για κάθε leader το βιογραφικό του, ένα πρωτότυπο σκίτσο, το προσωπικό του όραμα καθώς και μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω QR code.
Στο πλαίσιο του project, η «Ναυτεμπορική» ανακοίνωσε την έναρξη ψηφιοποίησης του ιστορικού της αρχείου, ένα έργο μεγάλης σημασίας που καλύπτει 101 χρόνια δημοσιογραφικής καταγραφής, με περισσότερες από 1.200.000 σελίδες. Παράλληλα, υπεγράφησαν μνημόνια συνεργασίας με ελληνικά πανεπιστήμια, με στόχο την ενίσχυση της διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τον επιχειρηματικό κόσμο, μεταφέροντας εμπειρίες, παραδείγματα ηγεσίας και πολύτιμη γνώση στους φοιτητές.
Το διήμερο 25 και 26 Σεπτεμβρίου, στον συμβολικό χώρο του Παλαιού Χρηματιστηρίου, εκτός από την έκθεση με περισσότερα από 80 πορτρέτα ηγετών του ελληνικού επιχειρείν, τις διαδραστικές οθόνες όπου προβάλλονταν το προφίλ, το όραμα και η συνέντευξή τους, ξεχώρισε με διαλέξεις και ομιλίες των ίδιων των Leaders προς φοιτητές από δέκα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια κύρους και εν δυνάμει ηγέτες.
Το project τελούσε υπό την αιγίδα των Υπουργείων Ανάπτυξης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, της ΕΣΕΕ και του ΣΕΒ και φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως θεσμός, ενισχύοντας τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίζει η «Ναυτεμπορική» ως πηγή γνώσης και εμπειρίας της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο παρόν και το μέλλον.
Η «Ναυτεμπορική», με την πρωτοβουλία αυτή, απέδειξε για ακόμη μία φορά πως δεν είναι απλώς ένας ιστορικός θεματοφύλακας της οικονομικής ενημέρωσης, αλλά ένας ενεργός συνομιλητής στον διάλογο για το αύριο της Ελληνικής Οικονομίας.